CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









V Pečkách i na ko-pečkách
 
12.03.2007 | zobrazení 3356
Proběhl březnový sraz RD. Do dálky jsme běhali, ale i skákali. (A mnozí by měli skákat mnohem častěji.)


Březnový sraz RD Hradec Králové - ohlédnutí

Cíle akce:
- zaměření na běžecké schopnosti
- orientace při snížené viditelnosti
- setkání, informace, motivace

Průběh:
dendopoledneodpolednevečer
PA -- --NOB H - 6.6km, D 5.6km (volně)
SOD - opakované výběhy do kopce
H - závod 10km silnice Pečky [výsledky]
stadion Sokol HK, natáčení videokamerou:
D - intervaly 100-400-800-1500-800-400-100m
H - 5x200m + dálka + překážky
[limity a plnění]
potom všichni mapa - dohledávky cca 5.5km/40k
mapy: [část 1] [část 2]
rozbor běžeckého stylu u televize
informace a metodické pokyny
NEvytrvalost s mapou - Mapová rallye
H - 26.4km, D - 16.8km
mapový přeběh s měřenými vložkami na sportidentu (běžet rychle na SI a volně na zbytku tratě)
erzety se pak obodovaly - celkovými vítězi se stali Bingo a Marta
(vyhráli ale všichni, kteří celý dlouhý lauf dokončili)
[výsledky]
[mapa1] [mapa2] [mapa3] [mapa4d] [mapa4h] [mapa5h] [mapa6h]
startování červeného auta, aljašská treska, dortík a přesun do domovů

Shrnutí:
- při nočním se hodně bloudilo - v noci (a obecně při snížené viditelnosti) silně roste VÝZNAM BUSOLY a schopnosti držet směr; proto je noční tak skvělou technickou průpravou
- kluci na desítce zaběhli celkově slušně, povětrnostní podmínky přidaly k časům zhruba 30" - Bingo a Bet prokázali dostatečnou rychlostní kvalitu, naopak ostatní by měli ještě pracovat na zlepšení (když už ne kvůli individuální šanci na světový výsledek, tak kvůli nutnosti udržet balík na štafetách); pozitivně překvapil junior Štěpán H, dobře běžel i Eda
- holky absolvovaly v sobotu poměrně náročný tréninkový den pod dohledem Dobry - nejdřív výběhy, odpoledne intervaly na dráze, na závěr ještě mapáč; v některých případech se jasně odhalila značná netrénovanost (nebo nulová adaptace na vyšší intenzitu) - do práce!
- BĚŽECKÁ TECHNIKA: je to náhoda, že ti nejrychlejší z nás mají i nejlepší techniku? spíš ne... Měli jste možnost porovnat svůj běžecký projev s projevem třeba Binga nebo Marty. V řadě případů se jedná o jiný sport.
Práce na kroku vám může nejen ubrat cenné vteřiny, ale také diametrálně zlepší váš pocit z běhu!
Časté chyby: totální běh přes paty (těžiště, silová nedostatečnost svalstva trupu, slabé kotníky...), nahrbená záda (neposilujete vršek), šlapání vody (nadskakujete místo abyste přenesli maximum energie na pohyb dopředu), při rychlém běhu nedotahujete celý pohyb nohy (pata k hýždi), málo zapojujete ruce - všechno souvisí se vším
Co dělat pro zlepšení?
Několikrát týdně zařadit do tréninku běžeckou abecedu přecházející v poskoky - ty provádět ne pro formu, ale na efekt, tzn. až trochu do únavy. Zařadit pravidelné stadionové seance. Při intervalech se zaměřit na styl, polohu trupu, minimální kontakt s podložkou, běh ze špiček, živý pohyb rukou, pevný trup... Posílit relevantní svalstvo (iliopsoas, svaly lýtka a kolem kotníku). ...Všem jsem posílal v zimě materiál, kde je to popsané.
Hlavní je začít pro to něco pravidelně dělat. U některých z vás jsou rezervy v technice obrovské, okrádáte se.
Zkuste se na to trochu zaměřit, za měsíc je tu další test na dráze!
- všechny možnosti k poměření běžecké výkonnosti nás musí přivést i k myšlenkám týkajících se přenesitelnosti čistého fyzického výkonu do výsledku z lesa - rozdíly v běžecké výkonnosti jsou místy veliké, ale přesto se pak výsledky z lesa často tolik neliší. I v tom je krása orienťáku - to těžko definovatelné množství různých faktorů, které formujou výsledek. Přesto by se měl každý snažit o to, aby se mu s mapou v ruce podařilo prodat maximum toho, co umí zaběhnout hladce. Pomalí by měli být motivovaní k růstu běžecké výkonnosti. Ale i ti rychlejší by se měli po běžeckém poměření zamyslet - co udělat pro to, aby vás ti pomalejší v orienťáku neporáželi ;)
- LONG splnil svůj účel: běželo se dlouho, a přitom to většinu podle reakcí snad docela bavilo; kluci běželi s rozklusem v průměru kolem 2h55´, holky cca 2h15´, navíc celé v terénu s mapou - k tomu je těžké se samostatně přinutit (přesto je dobré takové laufy několikrát zopakovat)
po náročném sobotním programu skoro všichni doběhli, jste borci (Raimo taky, jen měl puchýře a vrátil se z lesa bosky)

Uvidíme se za měsíc při kontrolním VT!

PS: Díky dobrovolníkům Majkovi, Martině, Tomovi V a Heppimu s Jedlou za cennou pomoc při roznášení a sbírání kontrol!!

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
VT Švédsko    22.4.-1.5.
Hindas, Göteborg  (JRD)
následující akce
Nominačky MS    11.-14.5.
Voru (EST)  (RD)
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
JMS 2017    8.-16.7.
Tampere (FIN)  (JRD)
Jezdí to na sacharidy!
Sacharidy (uhlohydráty) jsou palivem pro svalovou i mentální práci, uloženým ve svalech, játrech a krvi. Ze svalů se čerpají pro svalovou práci, z jater a krve pro mentální práci. Nacházejí se v: těstovinách, rýži, bramborách, chlebu, vločkách, ovoci a zelenině. Sacharidy by měly představovat největší podíl stravy sportovce, kryjí až 65% energetické spotřeby.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN