CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Šumava přála rekordům
 
11.02.2008 | zobrazení 3189
Ačkoliv jsme se ani při druhém churáňovském soustředění na místních okruzích nesvezli, tréninkové rekordy z minula přesto neodolaly.


Sněhu bylo nakonec tak akorát - lyžovat se dalo celý týden a jako bonus navíc bylo možné celkem obstojně i běhat lesem, po silnici nebo po sjezdovkách. "Když máš všechno zařízené, tak se to trénuje... A když jdou ostatní, tak jdeš taky. Navíc v takovým počasí se snad ani nedá nelyžovat," definoval kouzlo společného točení jeden z účastníků.

Natrénované objemy spíše předčily očekávání - viz. tabulka.
Na rozdíl od minulých let jsme tentokrát nezařadili žádné společné intenzivní fáze a v převážně prosluněných Šumavských hvozdech nechali všem volný prostor pro realizaci vlastního objemového snažení.

Věřím, že soustředění dalo všem účastníkům prostor pro snazší odpracování jednoho z tréninkových extrémů. Za vypíchnutí určitě stojí šestihodinové laufy na běžkách, čtyřhodinové výběhy terénem realizované dvojicí Smola - Losman nebo Olafovy neuvěřitelné 4 hodiny na rotopedu.

Přetěžování organismu určitě není správné - na druhou stranu je ale někdy nutné zaútočit na vlastní hranice. To je přínosné nejen fyziologicky, ale i mentálně. Později z toho můžete těžit. Omezením intenzity a kvalitním zázemím (strava, regenerace) jsme navíc trochu eliminovali rizika škodlivých následků.

Opět děkuju všem za poctivý a pozitivní přístup.
Další zastávka - Francie, březen, mapový kemp.

/RN

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
dnes neprobíhá žádná akce RD
následující akce
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
dráhový test č. 2    2.6.
Praha - Děkanka  (JRD)
nominační krátká č. 2    3.6.
Řitka  (JRD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
Kdy zakopneme o anaerobní práh?
Anaerobní práh (ANP) je úroveň zatížení organismu, kdy tělo přestává být schopné plynule odbourávat splodiny anaerobního spalování (např. kyselina mléčná). Začíná se hromadit laktát, svaly tuhnou, zhoršuje se koordinace. Výkon začne po krátké době klesat. Důležitá veličina v souvislosti s efektivním řízením fyzického tréninku.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN