CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Hromadný start na programu MS?
 
15.05.2008 | zobrazení 3499
V neděli se běžel poprvé hromadný start jako nominačky. A možná už brzy se poběží s hromadným startem i o medaile na MS.


Severské země se na své pravidelné koordinační schůzce shodly na iniciativě vedoucí k zavedení fixního programu MS. V současné době se harmonogram MS rok od roku radikálně mění a často dostává špičkové závodníky do úzkých - to když se musí rozhodnout, kterou z tratí vynechat.

Navrhovaný koncept:
SO - sprint Q+F
NE - hromadný start 45-60´
PO - volno
ÚT - middle Q+F
ST - volno
ČT - klasika finále
PÁ - volno
SO - štafety

Takový program vypadá rozumně. Jedinou vadou na kráse je snaha o odstranění kvalifikace na klasiku a její nahrazení jinou formou kvalifikace pro finále. Jednou z nejpravděpodobnějších variant by prý byl postup do finále klasiky právě z hromadného startu. Jenže ten má mít formu rozfarstovaného middle, což nemá s klasikou vůbec nic společného!! Osobně si myslím, že tento návrh by neměl projít a měli bychom hledat jiné řešení tak, aby do finále klasiky postoupilo 45 nejlepších klasiků a ne ti, kterým jdou štafety a mají silný doběh.

Zmíněné změny budou pravděpodobně předmětem jednání letního kongresu IOF a bude snaha, aby byly zavedeny od MS 2010 v Trondheimu.

Máte-li na to názor, můžete připsat do komentářů.

/R

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
dnes neprobíhá žádná akce RD
následující akce
JEC 2017    28.9.-1.10.
Fürstenfeld (AUT)  (JRD)
SP finále    29.9.-1.10.
Grindelwald (SUI)  (RD)
úvodní soustředění    16.–19. 11.
Novohradské hory  (JRD)
úvodní sraz RD    23.-26.11.
Litomyšl  (RD)
Mrštný jako lasička?
Protahování a cvičení na obratnost vedou nejen k prevenci zranění, ale i ke zlepšení ekonomiky běhu a výkonnosti. Protahování zlepšuje četnost zapojování svalových vláken do pohybu a rozšiřuje pohybový rozsah. Cvičení na obratnost působí na lepší svalovou koordinaci a mrštnost, což je v terénu důležité.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN