CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Hromadný start na programu MS?
 
15.05.2008 | zobrazení 3394
V neděli se běžel poprvé hromadný start jako nominačky. A možná už brzy se poběží s hromadným startem i o medaile na MS.


Severské země se na své pravidelné koordinační schůzce shodly na iniciativě vedoucí k zavedení fixního programu MS. V současné době se harmonogram MS rok od roku radikálně mění a často dostává špičkové závodníky do úzkých - to když se musí rozhodnout, kterou z tratí vynechat.

Navrhovaný koncept:
SO - sprint Q+F
NE - hromadný start 45-60´
PO - volno
ÚT - middle Q+F
ST - volno
ČT - klasika finále
PÁ - volno
SO - štafety

Takový program vypadá rozumně. Jedinou vadou na kráse je snaha o odstranění kvalifikace na klasiku a její nahrazení jinou formou kvalifikace pro finále. Jednou z nejpravděpodobnějších variant by prý byl postup do finále klasiky právě z hromadného startu. Jenže ten má mít formu rozfarstovaného middle, což nemá s klasikou vůbec nic společného!! Osobně si myslím, že tento návrh by neměl projít a měli bychom hledat jiné řešení tak, aby do finále klasiky postoupilo 45 nejlepších klasiků a ne ti, kterým jdou štafety a mají silný doběh.

Zmíněné změny budou pravděpodobně předmětem jednání letního kongresu IOF a bude snaha, aby byly zavedeny od MS 2010 v Trondheimu.

Máte-li na to názor, můžete připsat do komentářů.

/R

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
Světové hry    25.-27.7.
Vratislav (POL)  (RD)
následující akce
prázdninové VT    19.-28.8.
Žabljak (MNE)  (JRD)
SP série 3    24.-27.8.
Cesis (LAT)  (RD)
Kemp MS    28.8.-1.9.
Cesis (LAT)  (RD)
Euromeeting    1.-3.9.
Moss (NOR)  (RD)
Mapový kemp    4.-7.9.
Norsko  (RD)
Statická nebo dynamická síla?
Obě. Kromě dynamické síly, tzn. síly kontrakce svalu, je pro běžce důležitá i statická síla, kdy svaly pasivně drží určité napětí. Týká se to hlavně svalů trupu, které zakrňují i díky počítačové kultuře - např. spodní vnitřní břicho, mezilopatkové svaly... Tyto partie je třeba trénovat speciálními cviky, jinak se vystavujeme možnosti přetížení některých tělesných partií.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN