CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Euromeeting: štafetové stříbro a obnažené slabiny
 
11.08.2009 | zobrazení 3709
Jsi dobrý v tom, co trénuješ... I přes cenné stříbro štafety žen hrál náš výběr na letošním utkání B-týmů jen druhé housle. Není to náhoda - v kamenitém hustníku se u nás obvykle moc nezávodí.


Ve světě ale ano. Kamenitý podklad se spoustou zrádných škrapů a skandinávsky snížená viditelnost tak nebyla výhodou jen pro Nory, ale i pro domácí Švýcary nebo některé Francouze. Navyklost na podobné typy terénů se ukázala hlavně v prvním závodě, před kterým ještě nikdo (kromě domácích) neměl s místním lesem žádnou zkušenost. V ženách "překvapivě" zvítězila Francouzka a její kolega Tranchard byl těsně druhý mezi muži. Náhoda? Nebo spíš rutina z "prorostlých kamenolomů" u Clermond-Ferrand?

MS 2011 je ve Francii, 2012 nás čeká Švýcarsko. Při obou šampionátech se dá očekávat terén podobného charakteru, jaký nás teď trochu zaskočil ve švýcarských Alpách. Měli bychom se snažit ho zvládnout. A není hned nutné utrácet franky - velmi podobné terény lze najít třeba ve Slovinsku.

V čem je vlastně problém? Mnoho naznačuje už průměr na kilometr: 10min/km je jednoznačně extrém. Za takových podmínek je každé zaváhání časově hodně vytrestané. Přitom se vzhledem k podložce téměř nedá mapovat za běhu, terén nás nutí do odlišného stylu práce s mapou, než na jaký jsme z našich lesů zvyklí. Přičtěte také diametrálně odlišné nároky na běžeckou techniku, obratnost, sílu... Máme prostě zase o čem přemýšlet. A k tomu slouží Euromeeting především. (I když tentokrát se toho asi Skandinávci o kontinentálním OB až tak moc nedozvěděli ;)

Z našeho pohledu bylo výborné, že se kvůli hrozbě přívalových dešťů běžela klasika ve stejném lese jako middle. Naskytla se tak unikátní příležitost k reparátu. Některým se opravdu podařilo běžet výrazně lépe (i když tomu třeba výsledek úplně neodpovídal). I na tom je vidět, jak moc je znát jakákoliv zkušenost. A proto: vybírejte si občas pro trénink takové terény, kde se téměř nedá běhat ;)
MIDDLE MEN 3.9km
1.  Bäckman    FIN  40:39
12. Chromý          44:53
15. Kozák           46:23
16. Kodeda          46:53
21. Rajnošek        50:17
27. Král            53:00

MIDDLE WOMEN 2.9km
1.  Bouchet    FRA  36:22
21. Duchova         47:12
23. Panchártková    48:44
25. Karochová       49:08
26. Svobodná        49:25
32. Spurná          56:29

LONG MEN 6.3km
1.  Nurmonen   FIN  65:18
10. Chromý          72:26
12. Rajnošek        72:54
15. Kodeda          74:18
16. Král            74:33
26. Kozák           82:07

LONG WOMEN 4.5km
1.  Wennman    FIN  60:45
12. Duchová         68:26
18. Karochová       73:02
24. Svobodná        76:35
26. Panchártková    77:18
27. Spurná          80:29   

RELAY MEN
1.  SUI A           105:54
(Hubmann M, Ruedlinger, Schuler)
10. CZE A           112:24 
(Kodeda, Rajnošek, Chromý)

RELAY WOMEN
1.  SUI A           92:50
(Luescher, Friedrich, Stalder)
2.  CZE             96:03
(Svobodná, Panchártková, Duchová)
Kompletní výsledky:

:: middle
:: long
:: štafety

Tratě:

:: middle muži
:: middle ženy
:: long muži
:: long ženy
:: štafety (mužská trať)



















(fotky Janča P)

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
VT Švédsko    22.4.-1.5.
Hindas, Göteborg  (JRD)
následující akce
Nominačky MS    11.-14.5.
Voru (EST)  (RD)
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
JMS 2017    8.-16.7.
Tampere (FIN)  (JRD)
Pomalé a rychlé uhlohydráty
Některé uhlohydráty se štěpí rychleji než jiné. Rychlé uhlohydráty způsobují větší výkyvy hladiny krevního cukru než ty pomalé. Obecně by se měly konzumovat před závodem ty pomalé a po závodě ty rychlé. Příklady - pomalé: fazole, čočka, těstoviny, tmavý chléb, mléčné výrobky, jablko, banán, džus. Rychlé: vařená rýže, kornfleky, bílý chléb, vločková kaše, brambory.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN