CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









MS long: Dvacítka z pytlíku
 
11.07.2014 | zobrazení 2660
Jestli některá z částí mistrovské klasiky byla pro české závodníky kritická, pak to byl závěrečný pytlík. Právě v něm přišly o mnohem lepší umístění Honza Petržela, Míša Omová i Martina Zvěřinová. Až na jednu výjimku tak všichni čeští klasici skončili v královské disciplíně kolem dvacátého místa.


Byl to hodně fyzický závod, který kvůli existující mapě prostoru byl mnohem menší výzvou, než kdyby šlo o panenský terén. Takhle měla většina běžců téměř veškeré varianty zajímavých postupů v oku a jen aplikovala to, co si předem připravila.

Bohužel českému týmu tahle aplikace úplně na jedničku nevyšla, a tak nejlepším výsledkem středečního závodu bylo 17. místo Honzy Šedivého. „Nejsem moc spokojený, doufal jsem, že to bude lepší, protože fyzicky se mi zdálo, že to docela jde. V půlce byl dlouhý postup a trochu jsem ztratil kontakt, pak se to tak nějak vleklo, já dělal drobný chyby a nebyl vůbec v mapě. Asi jsem šel rychleji, než na co jsem měl, a nečetl si to dopředu,“ hodnotil zklamaně.
Skvěle závod rozběhl Honza Petržela, který na průběhu držel parádní dvanácté místo. „Ale pak jsem si dal 300 metrů po sjezdovce a hlava šla totálně do pryč. Nebyl jsem schopný dočítat dohledávky, chodil jsem kolem kontroly, byly to tak dvě minuty. Celkově jsem spokojený. Do divácký jsem nemohl jít líp a v pytlíku nevím, jestli se to v té únavě dalo domapovat,“ řekl ke kruté ztrátě deseti pozic a konečnému 22. místu.
Třetí do party Štěpán Kodeda šel sice mapově solidně, ale trápil se fyzicky. „Mapově mi přišlo, že jsem šel čistě, ale nějak to netáhlo. Nebyl jsem unavený, ale nemohl jsem zrychlit. Možná to bylo nadmořskou výškou,“ lámal si hlavu s umístěním na 33. místě – čtrnáct a půl minuty za vítězem, kterým nebyl nikdo jiný, než fenomenální král middlu a teď už i klasiky Thierry Gueorgiou.

1. T. Guerogiou (FRA) 94:45
2. D. Hubmann (SUI) 96:12
3. O. Lundanes (NOR) 97:09
17. J. Šedivý 105:16
22. J. Petržela 106:07
33. Š. Kodeda 109:20

V ženách se Míša Omová, Eva Juřeníková a Martina Zvěřinová vešly do jedné minuty a pěti vteřin a čtyř míst a okupovaly pozice kolem 20. místa. Nejlepší z nich byla – možná překvapivě – Míša. „Na dlouhém postupu jsem se na obíhačce po cestě trochu zatavila a chvíli mi trvalo, než jsem to rozběhla. V pytlíku jsem ale nechala tři minuty. Spletla jsem si srázy s cestou a pak tam lézt, bylo hrozný. Škoda, už mi to vůbec nepřemýšlelo,“ litovala špatné volby a pádu ze sedmnácté na konečnou dvacátou příčku.
Podobná chyba se bohužel stala i Martině – ani ona nevyužila pro těžké stoupání do závěrečné části pohodlnější sjezdovku a lezla svahem. „Místo toho, abych to oběhla po louce, tak jsem se tam hrozně zasekala. Fyzicky to bylo těžký jako svině a ke konci jsem se už moc necítila,“ přiznala po finiši na 24. místě.
Mezi Míšu s Martinou se ještě kromě Švédky Eliasson vklínila Eva Juřeníková. „Dvakrát jsem ulítla na postupu, jednou udělala chybu na postupu. Nějak mi to netáhne. Nepodařilo se mi úplně dobře vyladit,“ smutnila v cíli se ztrátou devíti minut na překvapivou mistryni světa Rusku Světlanu Mironovou.

1. S. Mironova (RUS) 79:44
2. T. Alexandersson (SWE) 80:15
3. J. Wyder (SUI) 80:34
20. M. Omová 88:48
21. E. Juřeníková 88:50
24. M. Zvěřinová 89:55

/Zhaly

 
web | tisk


týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
VT Švédsko    22.4.-1.5.
Hindas, Göteborg  (JRD)
následující akce
Nominačky MS    11.-14.5.
Voru (EST)  (RD)
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
JMS 2017    8.-16.7.
Tampere (FIN)  (JRD)
Mrštný jako lasička?
Protahování a cvičení na obratnost vedou nejen k prevenci zranění, ale i ke zlepšení ekonomiky běhu a výkonnosti. Protahování zlepšuje četnost zapojování svalových vláken do pohybu a rozšiřuje pohybový rozsah. Cvičení na obratnost působí na lepší svalovou koordinaci a mrštnost, což je v terénu důležité.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN