CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









ME víkendovka Rychleby - rekapitulace
 
24.09.2015 | zobrazení 2333
Sice jen jeden víkendový krok, ale (snad) docela velký skok směrem k tvorbě ofenzivní pozice před domácím ME v příštím roce. Začínáme se těšit!

(1) - kombotech Vidnava

Osvěžení východiska - nekompromisní ovládnutí základních technik jako nutný předpoklad pro technicky stabilní výkony.
Ačkoliv tedy spíše obecné zaměření na procvičování, vzhledem k blízkosti finálového prostoru pro štafety a middle F by minimálně charakter lesa nemusel být úplně mimo (ať se stavitelé taky pobaví, že...;).

01 - vrstevnice
01 - vrstevnice, plná mapa
01 - směry delší
01 - směry kratší
01 - směry plná mapa
01 - zelená vrstevnicovka delší
01 - zelená vrstevnicovka kratší
01 - paměťák delší
01 - paměťák kratší

(2) - kratší long Edelštejn

V obecné rovině cvičení nejen na delší postupy, ale tentokrát i na zvládnutí těch úplně krátkých na 1:15.000.
A konkrétně směrem k ME snaha nabídnout a oměřit některé typické situace. V tom jsme byli docela úspěšní a některé závěry z večerního rozboru se zdají být docela dobře přenostitelné.
02 - trať D
02 - trať H
02 - mezičasy

(3) - middlové úseky Vidnava

Snaha o simulaci situací z terénu štafet a finále middlu. Za stávajícího stavu informovanosti věřím, že trefné by mohly být zejména ty tři úseky na kopcích.
Zároveň zase trochu procvičování startovního momentu a změny aktivace.
Jedním z úkolů bylo jako obvykle u tohoto typu tréninku i ustát celý trénink bez větších chyb, dokázat mít i při krátkém úseku stejnou míru rozvahy jako třeba při klasice. Některým se to povedlo ukočírovat solidně, ale někteří jiní evidentně neměli svůj den ;)

03 - mapa tréninku D
03 - mapa všech úseků D
03 - mapa tréninku H
03 - mapa všech úseků H
03 - časy na úsecích (u mužů jen odečteno z GPS)

(*) - večerní brífink mítink brejnstórmink

- prošli jsme si postupy z dopolední klasiky na Edelštejně
- vyplnili a vyhodnotili jsme si testík zaměřený na informace o ME 2016
- prošli jsme si základní informace o ME
- letmo jsme si termínově nastínili plán sezóny 2016 (bude to zase fičák - ME, AMS, MS, SP...)

(4) - proběhnutí s mapou

V rámci výplňové meziprahové fáze jsme navštívili jeden prehistorický prostor, který by mohl být relevantní pro ME klasiku.
Mapa v ruce jen jako doplněk a základní průvodce, důležité bylo trochu se rozhlédnout a získat nějaký dojem.

(5) - sprinty Javorník

Původně se mělo jednat o závod smíšených dvoučlenných štafet s intervalovým startem, ale slejvák těsně před startem nás přesvědčil, že prostý závod jednotlivců bude tím správným řešením...
Trať se skládala ze dvou okruhů, které se běžely různém pořadí a pro potřeby výsledků se to pak v počítači sjednotilo.
Čerstvou kvalitní mapu z dílny Tomáše Leštínského jsme použili hned v první možný den. A ačkoliv se jedná o miniaturní prostor (nejvzdálenější kontrola se nacházela jen 350m od cíle), závůdek dodal docela zajímavý materiál k rozboru.
Technickou náročnost vyšperkovala i zmoklá podložka, nutící místy k pečlivějšímu zvažování běhatelnosti svahu. (Podobné to může být i při finále SP ve Švýcarské Arose, kde už může ležet poprašek sněhu.)

05 - okruh A
05 - okruh B
05 - výsledky a mezičasy
GPS tracking D
GPS tracking H


/RN

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
VT Švédsko    22.4.-1.5.
Hindas, Göteborg  (JRD)
následující akce
Nominačky MS    11.-14.5.
Voru (EST)  (RD)
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
JMS 2017    8.-16.7.
Tampere (FIN)  (JRD)
Jak vyzrát na kyselinu?
Anaerobní toleranční trénink rozvíjí schopnost lépe ustát a odbourávat tvořící se laktát, který omezuje výkon. Pro orienťáka je vhodné např. běhat opakovaně 30-90" naplno do kopce s pauzou 2-3x delší. Doba úplného zotavení je dlouhá - 24-96 hodin. Tréninkový efekt je krátkodobý a úplně zmizí během měsíce. Používá se jako ladící trénink, 4-8 týdnů před závody.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN