CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









V Hamru na Jezeře sněhu a mrazu navzdory
 
26.01.2016 | zobrazení 1128
V pátek odpoledne dorazilo do kraje pod Ještědem 29 borců a borkyň, na které čekalo 48 perných hodin.

Nejdříve přišel na řadu nočák, který se odehrával převážně v rovinatější části rozsáhlého lesního prostoru. Junioři dostali mapu bez cest, juniorky absolvovaly tento trénink ještě na standardní mapě. Vzhledem k tomu, že na trati byly použity rozdělovací metody, tak se mohlo startovat po 4 členných skupinkách a trénink měl kontaktní charakter.

mezičasy NOB
mapa s postupy juniorky
mapa s postupy junioři

Předpověď na sobotu slibovala sněžení a nemýlila se. Dopoledne byl na programu delší middle na mapě bez cest tentokrát už pro všechny. Startovalo se intervalově po 2 minutách, takže je jasné, že ti vepředu startující byli znevýhodněni a pro ty vzadu to zase byla stopovaná. Takové prostě byly podmínky. Je třeba k tomu přistupovat jako k tréninku a vytěžit z toho pro sebe a pro svůj rozvoj maximum.

mezičasy middle
mapa s postupy juniorky
mapa s postupy junioři

Odpoledne proběhla 2 kola sprintu v sousední Stráži pod Ralskem, která nabízí kromě sídliště i starší zástavbu s úzkými uličkami, navíc ve svahu a pak "plážovou" část podél vodní nádrže se zalesněným kopečkem, kam se daly umístit zajímavé volby postupů. První kolo se běželo pouze na lampionky a v podstatě bylo warm-upem pro kolo druhé, které se už běželo závodním tempem. Všichni tak měli možnost vyzkoušet si standardní situaci z vrcholného závodu, kdy si můžou před startem v poklidu zautomatizovat sprintové návyky (změna měřítka, charakter terénu, atd.).

mapa 1. kolo s postupy juniorky
mapa 1. kolo s postupy junioři

mezičasy 2. kolo
mapa 2. kolo s postupy juniorky
mapa 2. kolo s postupy junioři

Večer jsme téma sprintu neopustili a pokračovali nejdříve rozborem postupů a pak Sosákovou přednáškou. V té všem přiblížil proč, co a jak je nutné ve sprintu udělat, abych v den D předvedl maximální výkon. To, co jste slyšeli, nebyla jen suchá teorie, ale v praxi úspěšně vyzkoušený postup. Zkuste se i vy podobně připravit na sprintový závod!

Nedělní klasika s vloženými traverzovými úseky byla cílena i na letošní juniorské MS. Původně bylo zamýšleno absolvovat pasáž mezi dvěma starty na úrovni ANP, zbylý mapový úsek středním tempem (AP1) a mezi nimi klus. Pro tento trénink mohli téměř všichni reprezentanti využít aktuální hodnoty z funkčního vyšetření, které v průběhu prosince a ledna podstoupili v Mohelnici. Vlivem tajícího sněhu, ale byla podmínka natolik náročná, že se v podstatě celý trénink nakonec absolvoval ve středním tempu (AP1-AP2) a pouze na vyznačených úsecích byla snaha vystupňovat tempo až do ANP. Oceňuji, že jste se všichni s tímto tréninkem úspěšně poprali. Bylo to trochu na morál, ale i ten je třeba trénovat. Navíc, jak už jsem zmínil, pokud ve Švýcarsku zaprší, nebude tomu jinak. Vzpomeňte si někdy na tento trénink a zabudujte ho do svého dalšího delšího výběhu.

mezičasy klasika
mapa s postupy juniorky
mapa s postupy junioři

Díky všem za váš kladný přístup během celé akce. Ti nejpilnější mohli za víkend naběhat přes 40 kilometrů. Některým naopak nebylo občas doporučeno vzhledem k jejich aktuálnímu zdravotnímu stavu absolvovat celý trénink.

Za necelý měsíc se těšíme na viděnou na kombinovaném lyžařsko-běžeckém soustředění v Orlických horách!
Košík a spol.



 
tisk
  narozky dnes slaví
 Iva Košárková     Michaela Omová    
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
dnes neprobíhá žádná akce RD
následující akce
nominační závody JMS2016    11.-12.6.
Podkrušnohoří  (JRD)
Nominačky MS    14.-15.6.
Strömstad SWE  (RD)
závěrečná příprava JMS 2016    26.-30.6.
Scuol (SUI)  (JRD)
kemp SWE 1    2.-6.7.
Strömstad SWE  (RD)
JMS 2016    8.-16.7.
Scuol (SUI)  (JRD)
Trénovat centrálně nebo lokálně?
Centrální kapacita se týká výkonnosti oběhového a dýchacího systému a dá se trénovat alternativně. Lokální kapacita je rozhodující pro výkon, je to výkonnost konkrétních svalových skupin, které se podílejí na závodním výkonu. Měla by se trénovat způsobem co nejbližším vlastnímu závodu.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN