CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Točení na severozápadě
 
06.02.2017 | zobrazení 813
Pro letošní lyžařsko-objemové soustředění jsme si vybrali Mariánskou v Krušných horách, kde se dají v případě špatných sněhových podmínek využít mapy na Eduardu.

Letošní zima po dlouhé době ale přeje, a tak jsme hlavně lyžovali a orienťák byl tentokrát jen jako doplněk. Cílem akce bylo nabrat objem v různých intenzitách a zpestřit si dlouhé přípravné období alternativní přípravou na běžkách.

Jedno odpoledne to vypadalo na lobáckou proměnu, kdy se jel trochu netradiční LOB na "obyčejné" OB mapě, kde bylo potřeba kromě předvídavosti mít také trochu "štěstíčka". Při závěrečné fázi se zase rozhořel na lyžích po hromaďáku tak urputný boj o každý centimetr, že i materiál občas selhal, ale naštěstí byl chvíli čas po předávce kolegům v kopačkách vydýchávat laktát a opravit také vázání. Každý si tak mohl na své kůži vyzkoušet, jak jsou náročné sprintové štafety na lyžích či po kolena ve sněhu.

Mimo lyžování a běhu jsme se věnovali i regeneraci, kdy jsme v pátek navštívili aquacentrum v Jáchymově, kde se kromě tobogánu většina prošla po Kneipově chodníčku a na sobotní podvečer si Eliška připravila ukázku cvičení např. na zlepšení postavení chodidla a na balanční podložce bosu.

Pátek 3. 2. dopoledne - lyže/vytrvalostní běh:
tracking

Pátek 3. 2. odpoledne - scorelauf Belevue:
cíl: "každý" jinou první kontrolu, volba optimální varianty
tempo: usilovné
doba zátěže: cca 30´-35´
tracking

Sobota 4. 2. dopoledne - lyže/tempo běh

Sobota 4. 2.odpoledne - LOB Eduard/housenka:
cíl: posilování, předvídavost při volbě postupu
doba zátěže: cca 50´-90´
tracking

Neděle 5. 2.dopoledne - štafetové úseky lyžař+běžec:
cíl: terénní intervaly
tempo: stupňované odpovídá ANP, poslední úsek do maxima
mezičasy

Další akcí bude společná březnová víkendovka juniorů a dospělých na Malé Skále. Mezitím se někteří zúčastní kempu v Portugalsku případně únorové akce dospělých.
Trénujte a buďte zdraví!

Košík

fotky

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
VT Švédsko    22.4.-1.5.
Hindas, Göteborg  (JRD)
následující akce
Nominačky MS    11.-14.5.
Voru (EST)  (RD)
SP Finsko    23.-28.5.
Lohja  (RD)
WOC kemp    29.5.-6.6.
Otepää (EST)  (RD)
závěrečná příprava JMS    12.-21.6.
Tampere (FIN)  (JRD)
JMS 2017    8.-16.7.
Tampere (FIN)  (JRD)
Laufy běhej v terénu!
Vytrvalost rozvíjí aerobní výkonnost, zefektivňuje spalování tuků, má zdravotně preventivní účinek. Dá se trénovat alternativně (lyže, kolo...), ale vzhledem k lokálnímu účinku je pro orienťáky paradoxně nutné ji hlavně naběhat v terénu - pak má i velký vliv na ekonomiku běhu a tím i na závodní výkon. Efektivní intenzita je v rozmezí cca 70-85% TFmax. Vytrvalost je základem pro zvládnutí intenzivního speciálního tréninku. Neměla by se však úplně vynechávat ani v závodním období.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN