CZ MAPS  -  CZ EVENTS  -  CZ RouteGadget  -  MS2016  -  ME2016  -  JMS2016  -  ČSOS  -  BÉĎA  -  IOF
   dospělí    junioři    vše   |    NOVINKY    AKCE   REPREZENTANTI    DOKUMENTY    PODKLADY   METODIKA   









Žijeme Sever
 
04.04.2017 | zobrazení 1446
Sice zatím jen ten domácí, přesto jsme soustředěním v lesích kolem Jablonce nad Nisou přehodili výhybku.

Náročné terény s nerovnou podložkou, sníženou viditelností a absencí cest na většině trénincích nám zase o něco více přiblížily skandinávské pojetí orienťáku.

V programu soustředění bylo celkem 6 mapových tréninků.

Zahájili jsme nočákem, který přišel vhod i jako příprava na víkendové MČR.

mezičasy
GPS tracking

Pro sprint byla od stolu vytvořena nová mapa, která zahrnovala poměrně kopcovitý prostor Žižkova vrchu se zástavbou rodinných domů a několika parčíky umožňující volby postupů. Trénink měl alespoň trochu simulovat očekávanou podobu sprintu na JMS.

mezičasy
GPS tracking

Úspěšné zvládnutí páteční krátké trati v podmáčeném svahu vyžadovalo důsledné čtení detailů a hlavně používání buzoly.

mezičasy
GPS tracking

V sobotu dopoledne přišel na řadu vrchol tohoto soustředění - klasická trať na Císařském kameni. Tento trénink byl pro závodníky rozhodně zajímavým testíkem formy před nominačkami a každý si tak mohl ověřit, zda je na dobré cestě nebo na čem je potřeba ještě zapracovat. Trať nabídla spoustu zajímavých voleb, přičemž postup juniorů z pětky na šestku se téměř shodoval s postupem při SP 2011.

mezičasy
GPS tracking
cze juniors 2017 vs. world class 2011

Odpoledne proběhlo ve volnějším tempu, nejdřív downhill vrstevnicovka a pak sauna.

GPS tracking

Poslední trénink akce obstaraly 350 metrů dlouhé výběhy kopce těsně pod vrchol Bartlova vrchu a následné mapové seběhy. Důvodem pro zařazení tohoto tréninku byly mimojiné i výsledky laktátového testu, který v průběhu ledna–března podstoupila většina reprezentantů a několik sledovaných a jejichž obecným výstupem byla absence základní běžecké síly. Jedním ze způsobů, jak dosáhnout zlepšení, je právě pomalý výběh táhlého dlouhého kopce. Seběhy naopak vyžadují obezřetnost v dohledávce, kdy řada detailů není seshora vidět nebo vypadají jinak. I zde je navíc třeba pořádně hlídat směr.

Proto, aby se z výběhů nestaly přebory v běhu do vrchu, měřil si úsek každý sám jen pro svoji informaci (kluci většinou 2:50-3:20 minuty; holky 2:45-3 minuty, od 2. úseku běhaly 2/3 kopce). Berte tento trénink jako návod a zařazujte ho v PŘÍPRAVNÉM období.

mezičasy seběhy
seběh A
seběh B
seběh C
seběh D
seběh E

Večer přišly na řadu tradiční rozbory sprintu, krátké trati a klasiky a informace o tom, co nás čeká v dohledné době.

Díky moc všem za poctivý přístup na soustředění. Těm, co jsou momentálně omezeni nemocí či zraněním, zároveň přeji brzké uzdravení.

Za necelé tři týdny nás čeká stěžejní akce ve Švédsku včetně nominačních závodů. Na mail budou vám i vašim trenérům průběžně zasílány všechny informace. Pokud ale máte jakékoliv dotazy, tak se ozvěte.

Košík a spol.

 
tisk
týmová zóna        
osobní weby reprezentantů
právě probíhá
dnes neprobíhá žádná akce RD
následující akce
úvodní soustředění    16.–19. 11.
Novohradské hory  (JRD)
úvodní sraz RD    23.-26.11.
Litomyšl  (RD)
Jak vyzrát na kyselinu?
Anaerobní toleranční trénink rozvíjí schopnost lépe ustát a odbourávat tvořící se laktát, který omezuje výkon. Pro orienťáka je vhodné např. běhat opakovaně 30-90" naplno do kopce s pauzou 2-3x delší. Doba úplného zotavení je dlouhá - 24-96 hodin. Tréninkový efekt je krátkodobý a úplně zmizí během měsíce. Používá se jako ladící trénink, 4-8 týdnů před závody.
dráha osobáky | limity

© 2014-2015 Český svaz orientačního běhu / Czech OF
web: RN